In l'ultimi anni, l'energie rinnuvevuli mundiali s'hè sviluppata rapidamente, in particulare a tecnulugia di generazione di energia fotovoltaica hà fattu scoperte cuntinue. In u 2024, u più grande prughjettu fotovoltaicu offshore apertu di u mondu hè statu cunnessu cù successu à a rete in Shandong, Cina, ciò chì hà torna attiratu l'attenzione di l'industria nantu à u futuru di u fotovoltaicu offshore. Stu prughjettu ùn solu marca a maturità di a tecnulugia fotovoltaica offshore, ma furnisce ancu una nova direzzione per u sviluppu di l'energie rinnuvevuli in u futuru. Allora, perchè u fotovoltaicu offshore hè cusì pupulare? Chì sò e prospettive di sviluppu futuru?
1. Vantaghji di u fotovoltaicu offshore: Perchè vale a pena sviluppallu?
U fotovoltaicu offshore (Offshore Floating PV) si riferisce à l'installazione di moduli fotovoltaici nantu à a superficia di u mare per a generazione di energia. In paragone cù u fotovoltaicu terrestre tradiziunale, hà parechji vantaghji:
1. Cunservazione di e risorse terrestri
E centrale fotovoltaiche terrestri occupanu assai risorse terrestri, mentre chì e centrale fotovoltaiche offshore utilizanu u spaziu oceanicu, ciò chì aiuta à alleviare i prublemi di tensione terrestre, in particulare in zone densamente popolate o zone cù risorse terrestri scarse.
2. Maggiore efficienza di generazione di energia
A causa di a temperatura relativamente stabile in mare, l'effettu di raffreddamentu di u corpu d'acqua face chì a temperatura di i moduli fotovoltaici sia più bassa, migliurendu cusì l'efficienza di a generazione di energia.
Studi anu dimustratu chì a generazione di energia di u fotovoltaicu offshore pò esse 5% ~ 10% più alta chè quella di u fotovoltaicu terrestre.
3. Utilizzazione cumpleta di l'energie rinnuvevuli
U fotovoltaicu offshore pò esse cumminatu cù l'energia eolica offshore per furmà un sistema energeticu "cumplementariu eolico-solare" per migliurà a stabilità di l'approvvigionamentu energeticu.
Pò ancu esse cumminatu cù industrie cum'è l'allevamentu marinu è a desalinizazione di l'acqua di mare per ottene un sviluppu integratu multifunzionale.
4. Riduce l'ostruzione di a polvere è migliurà a pulizia di i pannelli fotovoltaici
I fotovoltaichi terrestri sò facilmente affettati da a sabbia è u fangu, ciò chì provoca l'inquinamentu superficiale di i moduli fotovoltaichi, mentre chì i fotovoltaichi offshore sò menu affettati da questu è anu costi di manutenzione relativamente più bassi.
2. U più grande prughjettu fotovoltaicu offshore di u mondu: u rolu di dimostrazione di Shandong
A cunnessione riescita à a rete di u più grande prughjettu fotovoltaicu offshore apertu di u mondu in Dongying, Shandong, marca una nova tappa di u fotovoltaicu offshore versu u sviluppu cummerciale è à grande scala. E caratteristiche di u prughjettu includenu:
1. Grande capacità installata: A centrale fotovoltaica offshore di livellu di gigawatt, cù una capacità installata tutale di 1 GW, hè u primu prughjettu in u mondu à ghjunghje à questu livellu.
2. Longa distanza in mare aperto: U prugettu hè situatu in a zona marina à 8 chilometri in mare aperto, adattendu si à l'ambiente marinu cumplessu, dimustrendu a fattibilità tecnica di u fotovoltaicu offshore.
3. Usu di tecnulugia avanzata: L'usu di cumpunenti resistenti à a currusione, sistemi intelligenti di funziunamentu è manutenzione è staffe flottanti hà migliuratu l'affidabilità è a durabilità di u prugettu.
Stu prugettu ùn hè micca solu una tappa impurtante in a trasfurmazione energetica di a Cina, ma furnisce ancu sperienza per altri paesi per amparà è prumove u sviluppu di u fotovoltaicu offshore glubale.
III. Statu attuale è tendenze future di u fotovoltaicu offshore mundiale
1. Principali paesi induve u fotovoltaicu offshore hè attualmente utilizatu
Attualmente, in più di a Cina, paesi cum'è i Paesi Bassi, u Giappone è Singapore stanu ancu implementendu attivamente u fotovoltaicu offshore.
Paesi Bassi: Digià in u 2019, u prugettu "North Sea Solar" hè statu lanciatu per esplorà a fattibilità di u fotovoltaicu offshore in u Mare di u Nordu.
Giappone: Limitatu da a superficia terrestre, hà sviluppatu vigorosamente a tecnulugia fotovoltaica flottante in l'ultimi anni è hà custruitu parechje centrale fotovoltaiche offshore.
Singapore: U più grande prughjettu fotovoltaicu offshore flottante di u mondu (60 MW) hè statu custruitu è cuntinueghja à prumove più applicazioni fotovoltaiche offshore.
2. Tendenze future in u sviluppu di u fotovoltaicu offshore
(1) Sviluppu integratu cù energia eolica offshore
In u futuru, u fotovoltaicu offshore è l'energia eolica offshore formeranu gradualmente un mudellu "cumplementariu ventu-solare", utilizendu a stessa zona marina per un sviluppu energeticu cumpletu. Questu pò micca solu riduce i costi di custruzzione, ma ancu migliurà l'efficienza energetica.
(2) Avanzate tecnologiche è riduzione di i costi
Attualmente, i sistemi fotovoltaici offshore sò sempre cunfruntati à sfide tecniche cum'è a corrosione da nebbia salina, l'impattu di u ventu è di l'onde, è una manutenzione difficiule. Tuttavia, cù l'avanzamentu di e tecnulugie cum'è i cumpunenti fotovoltaici resistenti à a corrosione, u funziunamentu è a manutenzione intelligenti, è a gestione di l'ottimisazione di l'IA, i costi di custruzzione è di manutenzione di i sistemi fotovoltaici offshore diminuiranu gradualmente in u futuru.
(3) Pulitica è sustegnu à l'investimenti
I guverni di diversi paesi stanu aumentendu u so sustegnu puliticu per u fotovoltaicu offshore, per esempiu:
Cina: U "14esimu Pianu Quinquennale" sustene chjaramente u sviluppu di e nuove energie offshore è incuragisce u sviluppu cuurdinatu di u fotovoltaicu offshore è di l'energia eolica offshore.
UE: Hà prupostu u "Pattu Verde Europeu" è prevede di custruisce una basa di energie rinnuvevuli offshore à grande scala da u 2050, di a quale u fotovoltaicu rapprisenterà una parte impurtante.
IV. Sfide è strategie di coping di u fotovoltaicu offshore
Ancu s'è i sistemi fotovoltaici offshore anu vaste prospettive, si trovanu sempre di fronte à qualchi sfide, cum'è:
1. Sfide tecniche
Cuncepimentu resistente à u ventu è à l'onde: i cumpunenti è i supporti fotovoltaici devenu resistere à ambienti marini difficili (cum'è tifoni è onde alte).
Materiali anticorrosione: L'acqua di mare hè assai currusiva, è i moduli fotovoltaici, e staffe, i connettori, ecc. anu bisognu di utilizà materiali resistenti à a corrosione à spruzzatura salina.
Data di publicazione: 25 di ferraghju 2025